22 Eylül 2016 Perşembe

Yazarak İç Kusma 3

Bugün de devam yazımla geldim. İlk iki yazıya buradan ve buradan ulaşabilirsin. Ben de devam yazısı yazyaım dedim, okunması garanti diye. İnce gör Logar, ben kalın mı görüyorum? Ehehe.

İnsanlarla uğraşmak hakikaten yorucu. Hiç birisi derdini umursamaz, eğer popüler değilsen seni kimse umursamaz. Bir küfrü ben etsem, vay sen ne terbiyesizsin olur. Cem Yılmaz, Okan Bayülgen ya da Levent Üzümcü o küfrü ederse, "Adam haklı be abi." diyecek gırla insan var. O yüzden bu işleri geç corç. insan arada siklenmek istiyor. Kendimden biliyorum. Sözlük ortamından, reel hayatımdan biliyorum. 2 Gün sonra "Ya bakacağım, ya okurum, ya dinlerim, araşırız, gelirsin laflarız." ben bu masalları çok duydum. Herkes kendi derdinde buna saygı duyarım, ama yapamayacağın bir haltın sözünü niye verirsin? Kırmamak için. Peki sen dediğini yapmayınca, kendine göre yap(a)mayınca yine kırmış olmayacak mısın be yapay duyarlılığına aduket çektiğim. Tabii ki kendinle ilgileneceksin, buna bir halt diyen yok. Ancak sana yazan depresif, dertli, ya da o an tanışıp sıkıntını sana anlatan bir adamı, bir kadını, bir insanı "Ya sonra hallederiz." diye çevirmek, çok aptalcadır. Delikanlı gibi siktir çek, en azından dürüst ve samimi olursun. Başkalarına göre yaşamak çok sıkıntılı. Alt tarafı 2 sohbet ulan benim böyle insanlardan beklediğim. Evet ulan, ilgi istiyorum. Yazınca umursamayan tiplere hepten ayarım. Hayırdır lan, kimsin sen? Ülke mi yönetiyorsun, bu ne meşguliyet. Sorsan "Ya hacı işimiz var?" ne işi Süveyş Kanalını 5. kere mi turlayacaksın, Cebelitarığa başbakan mı oldun ulan? Bu ne umursamaz ayaklar. Cevap yazmayı unutmuş olamaz mı? Olamazsın abicim. İşine gelmediğinden umursamadın sen. İstisnalar elbette kaideyi bozmaz bu arada. neyse, benim vaziyeti konuşuyorduk. Birilerine ilgi gösterip, ilgi görmek istiyorum. Çünkü yoruldum.

Harbiden yoruldum. Din mevzusuna daha hakimim ama Kur'ân çalışmam yarım kaldı. Nahl suresinde kaldım öyle. İçimden gelmiyor, çünkü feci üşeniyorum. Ölümü biliyorum ama üstümde bir üşengeçlik var. Başkalarına göre yaşamak sıkıntılı demiştim ya, aynen öyle. Biliyorum memur emeklisi dayılar gibi çayını höpürdeterek içip, sana nasihat veriyorum ve sen de muhtemelen sikine takmayıp, yerdeki halı desenlerini, ya da duvardaki noktaları sayıyorsun. Say ulan say, amacım içimi boşaltmak. Okursan kendine, yaparsan da kendine. Ölmek üzere olan insanların en büyük pişmanlığı ne biliyor musun? Başkalarına göre yaşamak, yani toplumda "İyi, hoş, elit" anılacağım diye yaşamak. Acaba insanları siklediğin kadar, yüce Allah'ı, Tanrı'yı bu kadar umursuyor musun? Amacım buradan namaza kıl kâfir edebiyatı değil, onu yapanların ayrıca ruhuna tüküreyim. Ancak kendini değiştireceksen, bunu kendinle yüzleşerek yapacaksın arkadaşım. Başka hiçbir yolu yok. Çünkü kendisini değiştirmeyen insandan başkalarına gram fayda olmaz.

Öz eleştiri bu yüzden çok mühimdir. Başkalarına göre değil, kendine göre yaşayacaksın bu dünyada. İşte sana vereceğim kısa 20 öğüt, sonra da ben defolup gideceğim. 

Popüler olan her haltın peşinden gitme, okuduğun her şeyi sorgula, hayatı sorgula, yaşama amacını sorgula, kendinle yüzleş, yaşama amacını belirle ve belirlerken önceliğin daima kendine yönelik olsun, Allah'ın kuralları ile yüzleş, gerçekten sevip güvendiğin 1 elim parmağını asla geçmesin, dinini Allah'a özgüle, hedeflerini sadece kendine özgüle, üret, eleştiriden asla korkma, eleştirirken mantıklı ve tutarlı eleştir, yüzeysel ve sığ olma, edep ve ahlak gibi kavramları görünürde ve dilde değil, niyette ve tavırlarda ara, ara sıra mutlaka depresyona selam ver seni kendine getirir, her şey için daima şükret, vefalı ol ve ne olursa olsun, olduğun gibi ol. 

Kendin için yaşa. İstersen seviş, istersen götüne soda şişesini sok, istersen dişlerini penseyle çek, dilediğini yap. Ancak bunu topluma "İyi, şirin, hoş" görünmek ya da Allah'ı kandırmaya çalışmak için yapma. Kendin için, canın o an, öyle istediğin için yap. Ölüm döşeğine düşüp, daha sonra bunları yapmadığın için pişman da olabilirsin 3 gün sonra, bunun hiçbir garantisi yok. Bunları okuyup "Ulan depresif dallamanın tekisin, kala kala sana mı kaldım ulan denyo." diyebilirsin. Dersen de eyvallah derim. Çünkü haklısın, bana kalmadın. Psikologlar ve pskiyatristler de var. Ancak ikisi de paranı alırlar bunlar için, birisi üstüne 2-3 antidepresan vurur, iyice mala bağlarsın. Ben amme hizmeti yapıyorum. Tek fark bu, beleş diye dediğimin doğruluğunun garantisini vermiyorum. Bu çaban ile doğru orantılı ve kişiden kişiye değişkenlik gösterecek bir şey. O yüzden bunun sözünü asla veremem. Şunun sözünü verebilirim ama, bunları yapınca kesinlikle tecrüben artacak ve hayata farklı açılardan bakabileceksin, işte bunu garanti ederim.

Haydi ben kaçar. Eyvallah. Pencereleri kapat ve ayağına çorabını giy yavrum, üşüteceksin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder