7 Mayıs 2017 Pazar

Veda

Selamın aleyküm. Yazının başlığından da anlaşılacağı üzere, hoş bir yazı değil ama gereksiz ajitasyon kasmayacağım. Sadece yaşadıklarımı anlatacağım. Sonra istersen "Ya okunmuyorum diye ağlıyorsun" de, istersen "Ya gitme" de sen bilirsin. Ben açıklamamı yapayım da, gerisi makaram sarı bağlar ehe.

Açıklama da daha çok "Soru-Cevap" şeklinde olacak. 

1- Bu tamamen bir veda mı yoksa kafa izni tadında, dönüşü belirsiz bir veda mı?

Cevap : %100 Tamamen bıraktım. Blogun yazı istatistiği ki bunlar tek tek yazıların başlığına, başlıktan belirsiz ise de içeriğine bakarak yapılmıştır. 

Tamamen Dini Yazı (%90 ile %100 Din içerikli) = 39 adet yazı
Kısmen Dini Yazı (En az %10, maksimum %80'i Din içerikli) = 11 adet yazı
Kişisel Yazı (Şahsi dertler vb.) = 26 adet yazı 


Bu yazı ile kişisel yazılar da 27 edecek. Bence içerik olarak fazla doyurucu ve oldukça fazla şeye cevap verecek bir blog oldu. 

Yazı yazmayı elbette özleyeceğim bir yerlerde ama bir yerlerde sadece. Blog adına fazla özleyeceğimi hiç sanmıyorum. Zira, özlenmeye değecek en ufak bir heves kalmadı.

2- Bu kararı almanda etken olan etmenler neydi?

Cevap : İnsanların bakış açıları, dini içeriklerin artık fazlaca yeterli gelmesi, maruz kaldığım saldırılar, kendime yaptığım öz eleştiriler ve kendimi biraz da gereksiz yere yıpratmam, hepsi buna dahil ama en çok saldırı kısmı bezdirdi.

Zira, haklı saldırılar değildi hiç birisi. Gelen en kötü eleştiriyi bile kucakladım ama kimse kusura bakmasın, sen "Sikko özentisisin." saldırısının neresi kabul edilir? Bakın bu konuya da defolup gitmeden bir izah getireyim.

Kendisi babasının ölümünden, ben ise özel hayatımın rezilliği ve varoluş sancısı ile "Ulan ben ne buradayım?" diyerek dine yöneldim. Depresyon ile yöneldik yani. Onun kadar hiddetli ve yıllarca geçirmedim ama ben de uyuyamadım, ben de yatakta saatlerce acı çektim ve ben de uykudan defalarca ağlayarak uyandım. 

Uykunuzdan uyanıyor ve ağlıyorsunuz. Böyle acılar çekip sonra dine yöneliyorsunuz. Sonra "Bu insan iyi adam ama ben de dini bir blog açayım da" insanları bilgilendireyim diyorsunuz ve yediğiniz eleştirilerin ciddi bir kısmı "Sen onun özentisisin, yan mal, çin malı Sikkofield"sın oluyor.

Dahası o İstanbul - Karagümrük doğma ve büyüme, ben ise Ankara - Altındağ doğma, Ankara - Demetevler ve Antalya - Güzeloba mahallerinden büyümeyim. Benzer mahalle kültürleriyle son sokağa çıkan nesil olan 90 nesliyiz ikimizde. Moruk, başkan, hacı kelimelerini onun blogu yokken de duyuyor ve kullanıyordum. "Ehehe" diye ilk kez ondan değil, Erdil Yaşaroğlu'nun karikatürlerinden gördüm. Bunları da bana yazdırtanlara, harbiden bravo diyor ve de devam ediyorum. 

Ayrıca defalarca "Müşrik, münafık" olarak ilan edilmem, arayış da olan bir kızı kurtarırken onun cemaatçi arkadaşı tarafından "İblise hizmet etmekle" itham edilmek, Reşad Halife sevicilerin "Cahil, basiretsiz, şimdi Sekar cehennemi kalbinde hisset bakalım, sen fitnecisin ve peygamber ile mücadele ediyorsun.", gelenekselcilerin "Sen sapıtmışsın, başkalarını saptırıyorsun." demeleri de var. 

Şaşılası bir durum ise, bütün bu kesime "Ayetlerle" geldim hep. Blogumda hiç savunduğum ehli Kur'an oluşuma, sadece Kur'an davamda ve Mü'min olma çabamda "1 Hadis" bile dayanağım olduğunu gösteren baba yiğite köle olurum. Hodri meydan çekiyorum. Bu kadar da iddialı konuşuyorum çünkü yok. 

Ayrıca bir tepki de beni şahsen tanıyanlara, görüyorum hepinizi. Sikkofield yazınca anında koşa koşa işinizi gücünüzü bırakarak okurken, hatta paylaşırken iş "Bir Depresif Adam" olduğu vakit "Ya işim var, sonra okurum." diyip geçiliyorum ve bu ayrımcılık canıma tak etti artık! Çok ciddi bir pay da facebook arkadaş listeme ve beni aylardır tanıyanlara ait. 

Kendinizi benim yerime koyun ve oturup düşünün. Bakalım siz ne kadar sabredeceksiniz bu saldırılara, bu yersiz iftiralara ve bu yersiz ayrımcılığa. 

3- Sadece Kur'an davasından tamamen mi çekiliyorsun?

Cevap : Elbette Hayır. Kendimce elbette mücadelem olacak ve şahsi profilimden bana ulaşan her insanın dini sorusuna cevap vereceğim. Ben birileri gibi görüldü atıp insana cisim muamelesi yapmam. 

Ayrıca Sorgulayan Müslüman tartışma grubunda da zaman zaman gözüme çarpan sorularına cevap vereceğim ve Sorgulayan Müslüman'ın resmi sayfalarını da takip edin. Zira orada güzel iş çıkarıyorlar çocuklar. Onların da eleştirdiğim bazı noktalar var, maalesef fazla sert değiller. Yani taşı "Tam" gediğine koymuyorlar bana göre. Ancak mevcut şartların en kapsayıcı ve en kucaklayıcı grubu da bu kardeşlerim.

Onları eleştirsem de bazı konularda, yaptıkları işler asla tartışılmaz güzellikte işler. Onlara da elimden geldiğince destek vereceğim kendi çapımda. Bu şekilde davaya katkım olacak ancak 1 yıldır tek tabanca takıldığım bu durumda acayip yoruldum. 2 destek gördüysem, 12 sövgü yedim. Destekleyene sevgi dolu bir eyvallah. Sövenlere de sitemli bir eyvallah. Allah onları bildiği gibi yapsın. 

4- Blog tamamen mi kapanacak?

Cevap : Hayır! Sadece artık yeni bir içerik eklenmeyecek. Yoksa doya doya okuyabilir, eşine ve dostuna bu yazılarımı kaynak göstererek okutturabilirsin. Bundan da 5 kuruş para kazanmayacağım merak etme. Kaynak göster ki, diğer yazılardan da faydalansın eşin dostun. Blog her daim açık kalacak birileri daha faydalansın diyerekten. 

Son olarak,

* - Haydi iyisiniz bana "Ya nereye baksam senin reklamların yeter artık çakma Sikko" diyenler, buyurun meydan sizin. Unutma ki, o dediğin adamın feysinde 50 bin, Twitterında 73 bin takipçisi varken, benim facebook sayfamda sadece 251 kişi var. Yazılarımı insanlara göstermenin başka çaresi yoktu ama merak etme, artık maruz kalmayacaksın

* - Merak etme Sikkofield avukatı sen kazandın. Sikkofield abin sana ne verirse sen onu almayı devam et. Sikko kötü birisi değil ama kendisinden tiksiniyorum şahsen. Kaldı ki elle tutulur yazılarını da kendisinden tiksinsem bile desteklemişimdir. Tasavvuf yazısı mesela Mesnevi'nin tüm tezgahını ifşa eden bir yazıdır. 

* - Ayrıca beni Sikkofield özentisi olmakla suçlayanlar, fark ettiniz mi bilmem ama onun değinmediği bütün dini yazıları ben yazdım. Bana kibirli diyeceksin içinden ama var mı başka yerde böyle bir kaynak tek bir site altında? Yok. Kendisi 19 hakkında gayet çekimserken benim Rashad Khalifa hakkında düşüncelerim çok net. Vahiy Hz. Muhammed ile biter. gerisi toptan 19, 39, 99, 799'da olsa sahte peygamberdir. Zira 19 sistemi yalnızca Allah'ın kitabının korunmuşluğuna bir delildir o kadar. Bu delil de, kimseye peygamberlik kapısını açmaz. 

* - Son olarak, yazılarımı görmezden gelenlere de inanılmaz kızgınım. Kendi arkadaş listemden bahsediyorum ama Sikkofield madem size yetiyor ki vaziyet o yönde. Eh, o vakit yolcu yolunda gerek. 

Bir de Teşekkür,

Her daim desteğini eksik etmeyenlere, "Ya abi Allah razı olsun bana vesile oldun. Kaleminize sağlık bütün yazılarınızı okudum, hayata bakışımı bir nebze de olsa değiştirdin." diyenlere kocaman, sevgi dolu bir eyvallah. Eksik olmayın sizler. Bu insanlar zaten benim facebook hesabımı biliyorlar. Bilmeyenlere de vereyim. Bu insanları sevdim ve daima da seveceğim. Hepinize selamlar ve sevgiler en içten. 

Benim facebook hesabım ; https://www.facebook.com/brkyrpzl

Dini sorularınız olursa yukarıda da dediğim gibi açığım daima özelden gelecek dini sorulara. 

Son Bir İyilik,

Otur bu parçayı dinle ve paylaş. Doğa İçin Çal'ın bütün parçalarını dinle hatta. Zira, çevre için açılmış bir kanal ve bunun farkındalığını yaratıcı bir yol ile yapıyorlar. Bak bunu dinle mesela yazıdan sonra. 



Son Tavsiye, 

Ehli Kur'an ol. Kimsenin hakkına tecavüz etmeyi aklından dahi geçirme. Her an ölecekmiş gibi yaşadığını ve hiçbir zaman kaybının telafisinin olmadığını unutma. Kur'an oku. Her gün oku ve bunu düzenli yap. Bütünsel Kur'an'ı oku ve sorgula. Beni de sorgula, Kur'an'ı da sorgula. Herkesi ve her şeyi sorgula. Asla kendini "Ben oldum" diye görme ve hep olacakmış gibi çabala ki kibre yenilme. 

Dünya zorluklar yeri, pes etme ve sabret. Ama bana "Sen pes ettin." diyeceksin evet blog fastını bırakıyorum ama dava için çaba ve ahiret hayatım için çabam son nefesime dek daima devam edecek. 

Haydi, bu şarkıyı dinle ve ben de, bu blogdan hayde gidelum.

Hayde ben gittum. Son kez, haydi eyvallah.

Hayde eyvallah. Hakkınızı helal edin. 

4 yorum:

  1. 2 gün önce blog'unuzu kesfettim. yazilarinizi merak icinde tek tek okuyordum ki buna denk geldim. bundan sonra icerik üretmeyecek olmaniz cok üzücü. sebebinin böyle durumlar olmasi da daha da üzücü. bilgiyi alip gecmek varken insanlar neden farkli seylere odaklanirlar anlamis degilim. yazdiklariniz icin tesekkür ederim. emeginize saglik. yedeklediniz mi bilmiyorum ama hep ulasilabilir olur insallah. allah razi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su an hayatim hic müsait degil ama insallah bir gün sizden okumak icin dini icerikli kitap önerisi de isteyecegim insallah.

      Sil
    2. Hem üretecek eski hevesim yok, hem de bu aralar çok iyi bir modda değilim. Bir de yazılacak bir şeyi zaten yazdım.

      O yüzden, siteyi bilerek kapatmadım ki insanlar faydalansın.

      Blog sahibini keşfetmek isteyen pek olmadı. :)

      Neyse, eyvallah.

      Sil
  2. Yaşar Nuri'nin Kur'an Mealini okuman yeterlidir. Kur'an'ın üstüne pek kitap okunması taraftarı değilim.

    Ha içerikleri Youtube'dan izleyebilirsin. Tasavvuf ve cemaatlerin ne halt olduğu için Ali Akın'ı öneririm mesela.

    YanıtlaSil