23 Eylül 2016 Cuma

Ne Oldu Bize Altan?

Altan vardır. Bildin mi? Her Şey Güzel Olacak filminde. Cem'in ilk filmi. Oradaki Altan bana soruyor işte. Ben de Nuri kesiliyorum. Bilemiyorum Altan, ne oldu bize, hiç bilemiyorum hem de...

Ne oldu ulan bize? Ne ara bencilliğimizi meşru gördük, kendimize hak gördük. Ne ara kendimiz için onlarca cana kıyacak kadar orospu çocuğu olduk. Bu sabah ki kaza son örneği işte. Sırf şoföre gıcık oldu diye, tekme, şemsiye diyorlar ama içeride her ne olduysa, sırf kendi öfkesi yüzünden hem otobüsteki yüzlerce canı, hem de trafikteki yüzlerce canı tehlikeye attı. Allah'a şükür ölen olmadı. Bu insanı, toplu cinayete teşebbüsten yargılamak şarttır! E tabii, yaptırıcı cezaları uygulamakta en tembel ülke biziz. Bugünkü olay, sadece bir örneği. Yoksa, görmek isteyene yüzlerce örnek var. 

Ne oldu ulan bize harbiden? Sırf kendi mutluluğun için başkalarını nasıl da hiçe sayıyoruz abi biz? Topumuzun ağzına sıçayım. Bunu ergenken ben de yaptım, ergenlikteki kendimin ağzına sıçayım en çok. Bu yüzden ben insanlardan umudu kestim işte. Bizden bir sike derman olmaz. Allah'dan asla umut kesilmez ama yarattıklarından çok güzel kesilir. Ben şurada gitsem, sokakta yatsam, belki bu yazıyı okuyup kendince "Haklı len, bunu yapmalıyım artık." diyerek, sokakta ben yatsam hiçbiriniz bana asla yardım etmezsiniz. Normalde hümanist takılan, tecavüzlere duyarlı, Soma, Madımak, Darbe katliamlarına son derece hassas ve karşıt takır takınanlar, sokaktakileri görmezden gelirler. Bu yüzden iyilik yapan insanların çoğu bana göre yüzeysel iyilik meleğidir. Gerçek iyilik yapan adam ve kadın, ne kendini malzeme yapar, reklam eder, ne de adının duyulmasını ister. En doğrusunu yapar, çünkü sonuçta ayet var.

"Sadakaları açıklarsanız bu da güzeldir. Ama onları gizler ve yoksullara bu şekilde verirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır; günahlarınızdan bir kısmını örter. Allah, Habîr'dir, yapmakta olduklarınızdan gereğince haberi vardır." - Bakara 271 

Gizlemek cidden daha hayırlı, hele bu devirde. Sen tertemiz bir niyetle, örnek olsun ve bağışlayacaklara önayak olasın diye bir iş yaparsın ve anında bu çokbilmiş, üretmeyen ama eleştiren dallamalar anında "Reklam yapıyor, reklamcı yavşak." tarzı yaftaları şak diye vururlar. Ulan dangalak, nereden biliyorsun onun niyetini? İçini açıp baktın mı? Bu tiplere hem malzeme vermemek, hem de dinen daha hayırlı olduğundan gizli yapmak daha faydalıdır. Reklam olacaksa, böyle yoksulluğu bitirecek ve ihtiyaç sahiplerine iş, aş verecek her reklama da can kurban abicim. Yoksula sucuk reklamını göstermektense, ona sucuğu yediren reklama can kurban. Hep beraber nimetlenirsek, kimsenin gözü de kimsede kalmaz. Ne varsa ya aşırı varlıktan, ya da yokluktan geliyor.

Ne ara şiddeti kendimizde hak gördük? Niye dövüyoruz oğlum biz kadınları? Allah birbirinize sevginizi verin, birbirinizde huzur, sevgi, şefkat bulun diyor, sen kalkıp kadını, çocuğunu dövüyorsun, ona eziyet ediyorsun. Sonra nasıl namaz kılıyorsunuz, benim bunu aklım almıyor abi. Allah'ın yerine hüküm vermek kimsenin haddine değildir bunu da biliyorum ama bana samimiyetsiz garip geliyor şahsen bu da şahsi yorumdur yalnızca. Alnın secdeye değmekle olmuyor bu iş, bu dini hayatımıza "Tam manasıyla" taşımak lazım, işine geleni alıp, işine gelmeyeni taca atmakla olmaz. Ahanda böyle bir ayette buyruldu Allah tarafından hepimize ;

"Onun ayetlerinden biri de sizin için, kendilerine ısınasınız ve aranızda sevgi ve rahmet koysun diye nefislerinizden eşler yaratmasıdır. Bunda, iyice düşünen bir toplum için elbette ayetler vardır" - Rum 21   

Kadınlar ve erkekler birbirlerine eş olsunlar, birbirlerine kaynaşsınlar, sevsinler, helal olunca da sevgiyle tepe tepe sevişsinler diyor. Harbiden kavga etmeyip, sevmek ve sevişmek lazım. Bu olaylar ancak böyle çözülür ve tabii cezalar daha da caydırıcı olmalı ve sertçe uygulanmalı, kıssasa kıssas olmalı. Sevişmek lazım diyince hemen abazanlaşmayın. Onu gerçek manada kullandım ama onun için önce evlenmen lazım. Gözünü sevdiğinden ayırmaman lazım, sadık olman lazım. Harbiden eski insanlar gitti ve yokluklarını feci hissediyoruz. Çünkü onlar bize sevmeyi hatırlatıyorlardı, artık güzel sevmeyi hatırlatan hiçbir miras kalmıyor. Sevmesini bile bilmiyoruz, hep bir memnuniyetsizlik, hep bir beklenti, empati kurmamak, uzlaşıcı ve yapıcı olmamak, olunca da götünde patlayacak bazen. Böyle olunca çözülür diye bir garantisi yok ama olsun sen ol, olmakla ne kaybedersin oğlum. Kaybeden karşı taraf olur, sen değil. Burada bencilce algılama, burada mesaj ; Sen elinden geleni yap, yeter. Ama cidden yap. Yapacağım diyerek yarına erteleme herkes gibi. 

Herkes profil fotosunu yap Ümran yapar, Berkin yapar, Afrikalı çocuk yapar, 5 kilometre ötesindeki mendil satan çocuğu görmezden gelir. İşte benim tam küfürlerim ve tüm öfkem böyle yavşaklara. Ne kadar yüzeyselsiniz. Evden oturup tıklamakla iyilik olmuyor. Git onun hayatına dokun, tüm mendillerini satın al ve 1 öğün tavuk döner yedir amına koyayım. Ne olacak ulan, 20 TL gider en fazla cebinden ama onun mutluluğuna değer mi? Paran varsa, bunu yap ilk fırsatta. Bugün de kola, bira içme ya da kuruyemiş alma, ne kaybın olur. Sigara içme, ne kaybın olur. Aksine, ciğerlerin "Ulan pezevenk bari 1 gün bize rahat yüzü verdin." diye seni severler ehehe. 

Etrafınızda tonlarca Ümran var. Sığ bakmayın. O çocuğa hepimiz acıdık ama acınacak nice çocuklar var ve bizim nice dertlerimiz varken, onların sıcak ev, yuva ve okul gibi dertleri var. Biz neleri dert ediyoruz, şükretmekten yoksunuz. Şükret sahip olduğuna her ana ve soluduğun her nefese, çünkü bu günler bir daha geri gelmeyecek. Yapabildiğin kadar iyilik yap, bol bol sev, biliyorum çoğu orospu çocuğu ve orospu kadın var etrafta, sevilmeye değmezler ama halen sevilmeye değecek binlerce insan ve güzel yürek var. Onları çok sev, 7 milyar insanı seviyormuşsun gibi sev. Aileni çok sev, kedileri çok sev, sevgilini çok sev. O damla, o kadınla bir gün evlenirsin umarım. Yoksa da evlenmek zorunda değilsin, sonuçta uygun insanı bulmak lazım. Sevdiklerine de elinden ne denli geliyorsa vefalı ol ve sevdiklerini arada hatırlat. Bugünden başla bence mesela, çünkü bir daha o fırsatı asla bulamayabilirsin. Etrafa her birimiz sevgi verirsek ve hasta ruhlu insanlara en sert ve kıssasa kıssas cezalar verirsek, o zaman her şey güzel olacak Altan. 

Haydi eyvallah Altan. Ha bu arada Altan, seni seviyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder