16 Eylül 2016 Cuma

Ustaya Saygıyla

Ben geldim. Özledin mi? Özlemedin mi lan, ne hayırsızsın ama tamam özlenecek bir adam değilim ama ayıp olmasın diye özler insan. Normalde ölü üzerinden edebiyat yapılmasını hiç sevmem. Tarık Akan için çok çirkin sevinçler var, onlara 2 kelam edip defolacağım. Zira, ceset üzerinden edebiyatlara feci karşıyım. 

Bu tiplere 2 cevap edeceğim. Tarık Akan, kemalist bir adamdı demeçlerinden de anlaşılıyor bu. Düşüncesi size uymuyor diye bir insanı yerden yere vur. Aynısı size yapılınca zırlayın, dava açın. Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi, başkasına da yapmayacaksın. Ben bu yüzden insanların bencil olduğunu düşünürüm ve bencil değilim diyen insanın da ilk bu yönüne bakarım. Komünizm kötü bir düşünce değildir mesela, çünkü paylaşımı benimserler. Bana sorarsan ben desteklemiyorum. Bana ters. Çünkü insan her şeyini paylaşamaz bunun bir sınırı vardır bana göre. Mahremiyet unsuru olmalıdır bana göre bir noktadan sonra bu açından ters ve insanın nefsine, egosuna oldukça aykırıdır. Ancak Kur'ân ahlakı oldukça Sosyalist bir ahlaktır. İhtiyacını al, kalanını daima yoksula ve mazlum ile paylaş diyen bir ahlâktır. Kur'ân ahlakı da ve sosyalizm de temel öğelerin birisi paylaşımdır. Sosyalizm'e de aykırıyım ben. 

Anarşist adamım oğlum ben hepsine aykırılıklarım var. Ancak bazı öğeleri oldukça güzel ve harika. Hele ki paylaşmanın unutulduğu bir toplumda bu düşünceler daha da önemlidir ve ben insanın dik durmasına bakarım. Görüşü bana ters bile olsa, düşmanın şereflisi olsun ve götü başı ayrı oynamasın. Delikanlı olsun, canımı yesin. Parada, mevkide fazla gözü olmasın. Para ve mevki önemlidir ama gururun, karakterin ve şahsiyetini hiçbir para birimi ölçemez. Ha, ölçülen yavşaklar var onlar ayrı. 200 TL versen yapmayacağı halt yoktur, ondan hiçbir hayır gelmez. Velhasıl kelam, Tarık Akan'ın da götü başı ayrı oynamamıştır. Herkes de kendini bir çok sikim sanıp, çok mühim bir adam sanıp yazı yazmaya ve görüşünü dikte ettirmeye bayılırlar. Hele ki cesetler üzerine... Öldü ulan işte, Allah rahmet eylesin de geç. Demeye çalıştığım, cesede sığınarak sevinmek de yanlıştır. Onu kafir, onu cehennemlik ilan etmek ise eşittir, şirktir. Hoş geldin şirk dünyasına.


Allah mısınız oğlum siz? Kimin cehennemlik olduğuna Kur'ân asla kesin bir görüş belirtmez. Tek belirttiği görüş, şirk yapanların, şirke alet olanların, şirke göz yumanların, inkar eden, yani ateist, agnostik gibi tiplerin cehennemlik olduğudur. Geri kalan kesimin ne cennet, ne de cehennem garantisi vardır. Görüşü Tayyipgillere ters de olsa, görüşünde dimdik duran ve tutarlı olan bir insandı ve Atatürk'ü savunmak yanlış değildir. Atatürk dini görüşü müslüman değildi sanırım ama ölmeden tevbe ettiyse, onu hiçbirimiz bilemeyiz ancak şu an Atatürk'ün kaymağını yiyoruz, kimse de bunu unutmasın. Bu miras dedelerimizin ama hareketin kaptanı da Atatürk idi bunu da unutmamak gereklidir. Müslüman olmadığını anlatan da "Biz gökten inenlerden ilham almıyoruz" tarzı bir cümle kurduğu bir video var. O lafı da Atatürk bal gibi Kur'ân'a söylemiş. Benim bu yazıyı uzun yapmam da onca edebiyata cevaptır. Kısa kesiyorum artık.



Son olarak, herkes de kendini gerekli bir bok sanmasın, kimse gerekli bir adam değil. Ben de gerekli bir bok değilim bu dünyada. En gereksiz tiplerin belki de başını çekerim ehehe. Bu sıçtığımın dünyasında ne geliyorsa, herkesin kendini haddinden fazla önemsemesinden geliyor zaten. Sana saygıyla ve sevgiyle usta, emeklerin ve o güzel miras bıraktığın filmler için teşekkürler. Son olarak da kralın sofrasında soytarı olmayıp, halkın, yani mazlumun ve azınlığın davasında isyankâr ve eşkiya olduğun için de eyvallah usta. Haydi eyvallah blog. Allah rahmet eylesin sana da bir dönem kadınlarının rüyalarını süsleyen Damat Ferit.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder