22 Kasım 2017 Çarşamba

Amentü Nedir?

Selamın aleyküm. Merhabalar. Bugün dinimize giren "Amentü" denen mikrobu size anlatacağım. Bu mikrobu zaman zaman, namazlarında okuyan dahi vardır.

Önce gelelim duanın Arapça ve Türkçe hallerine.

Amentü billahi ve melâiketihi, ve kütübihî ve rusülihî ve'l yevmi'l-âhıri ve bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihi mina'llâhi teâlâ ve'l-ba'sü ba'de'l mevt. Haggun, Eşhedü en lâ ilâhe illAllâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasûlühü. 

Ben Allâh-ü Te'âlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere ; hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım. Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şahadet ederim ki, Allâh-ü Te'âlâ'dan başka ilâh yoktur. Ve yine şahadet ederim ki, Muhammed (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) O'nun kulu ve peygamberidir.

Şimdi buradan da ne var canım sen de diyeceksin ilk okuduğunda. O zaman aşağıyı tüm dikkatin ile oku. Okumayanı dövüyorlar ehehe.

Evet Bakara'da "Melekler, kitaplar ve peygamberler" arası ayrım yapmayın ayeti var ve evet "La ilahe illallah" geçiyor ne güzel değil mi? Fazla safsın böyle düşünüyorsan maalesef ya da dikkatsizsin.

"bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihi mina'llâhi teâlâ ve'l-ba'sü ba'de'l mevt" kısmı fazla dikkat çekici. Türkçesi ise "Hayrın ve şerrin Allah'dan olduğuna inanırım." Klasik bir kadercilik kafasıdır bu ama bu kafa, müthiş tehlikelidir. Neden mi? Zerdüştlük yüzünden!

Zerdüştlüğü bilmeyenlere kısa ama sağlamca anlatayım. Dünyanın "En Eski" olduğu iddia edilen ve bu tezi ancak iddiada kalan bir "Tek Tanrı" inancıdır. 

Bu dinin ilk peygamberi Zerdüşt denen heriftir. Müritleri ile bir yerlere göç ediyor falan ve bu dine 2 tane Tanrı var. Tek Tanrılı din söz de ya...

Yazan Onedio gibi her yer bir de aptal aptal "Tek Tanrı" inancı diye milleti yemeye çalışırlar. Onedio falan okumayın oğlum. Her gün -35 IQ yapar orası. Siz de salak muamelesini hak ediyorsunuz zaman zaman insanlar. Çünkü onlara rağbet gösteren ve hitler, tıklamalar ile onları var eden sizsiniz. 15 gün tıklamayın topluca o site ayakta kalabiliyor mu bak bakalım!

Bu dinin "Mazdekizim" diye bir mezhebi bile var. Zerdüşt dinci Mazdek'in özetle "Erken Komünizm" girişimini kendi diniyle izah çabasıdır. Marx'dan baya önce paranın paylaşılmasını falan savunuyor bu herif. 

Her neyse, konuya odaklan arka sıra! Kafaya tebeşir geliyor bak! Evet, biz halen tebeşir tozu yutuyoruz. Ne var yani? Ne diyordum, heh. Bu dinde bal gibi 2 Tanrı vardır. 

İyilik Tanrısı = Ahura Mazda = Düşünce saflık, şefkatli olmak, merhametli olmak, hayvanlara iyi davranmak, yararlı ve faydalı işler görmek vb.

Kötülük Tanrısı = Ahirman = Şehvet, kibir, bozgunculuk ve daha nice kötülükler.

Ayrıca bu dinde de bizde "Sırat Köprü" hurafesinin ilk versiyonu olan, "Çinvat" köprüsü vardır ve zaten hadisler bence birebir zerdüştlük inancından kopya çekip bunu "Hadisler" ile dine eklemeye çalışmıştır. 

Zerdüştlükde de 5 defa ibadet vardır günde ama merak etmeyin. Sadece 5 kere olması tesadüftür. Sabah ibadetinde özel mekanları olur ve bu yüzden uyandıran horozları bile kutsal sayarlar. Ayrıca ya güneş ya da ateşe yönelik tapınma şeklinde ibadetleri vardır. Dolayısıyla "İbadet" kısmının içeriği, bizim dinimiz olan İslam ile tamamen alakasızdır. Ateşin olduğu yerlerde yapılan temizleme ayinleridir bunlar ve ateşin etrafında ilahiler falan okunur işte. 

Zerdüştlere sorsanız buna "Namaz" derler ama bu namazdan çok uzaktır. Nedeni de bu linkte yer alan görsellerdir. Herif baya ateşin önünde dua ediyor lan işte. Direkt Zerdüşizm Türkiye'den aldım görüntüleri. Yukarıda da "İslam ile benzerlikleri" görseli var. Yazık lan, Muhammed peygamberi bunlarda miraca çıktı ve Sırat köprüsü var zannediyorlar.

Kafam karışsın Zerdüşizm'den diyeceğim de Kötülük Tanrısı, onların Sırat yani Çinvat köprüsü ve de Miraç mevzusu zaten kafadan 15-0 yenik başlıyor. Empati kuruyorum bu dine inananlarla diye, yok abi. Ne ruhum, ne de beynim bu salaklıkları kabul etmiyor. Kur'an bu yüzden muazzam abi gram tahrif yok! Bu ayette meydan okunduğu gibi.

"Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbetteki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı." - Nisa 82 

Gerçekten de tek tutarlı ve samimi yolu da Kur'an veriyor bize! Gerisi traş gerçekten. Neyse dağılmadan devam edelim. Günümüzde daha çok Mecusi ve Parsicilik olarak bilinir bu inanç. İnanacın temeli ise Ahura Mazda ile Ahirman'ın savaşıdır. İyiler Ahura'nın safında, kötüler ise Ahirman'ın safında olurlar ve kıyametten önce Ahura Mazda, Ahirman'ı mutlaka mağlup edecektir. Gerçekten güzel bir masal uydurmuş Zerdüşt.

Şimdi size bunları niye anlattım biliyor musunuz? Bu Amentü ile kötülük "Tanrısal" bir nitelik kazanıyor. Nasıl mı? Amentü'yu birçok kişi halen Kur'an'sal zannediyor. Tamamen Kur'an'a dayanmaz. Parça parça Kur'an'a dair yerler vardır ama özellikle "Şerrin Allah'dan geldiği" asla geçmez.

Hatta tam aksi yönde ayet bile mevcuttur. 

"Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor." - Şura 30 

Allah kötülüğü de yaratır ama kötülük asla Allah'dan gelmez. İyilik de bizden kaynaklıdır. Çünkü Allah iyi ve kötü olmayı yaratır ama iyi olmak ya da kötü olmak tamamen senin elindedir. Seçimine asla hiçbir Tanrısal müdahelede bulunmaz. Sadece hayatın bir labirenttir ve o labirente iyi olursan, kötü olursan ana sonuçların nettir. Geri kalan her sonuç iyi da kötü tamamen senin eserindir. Bu ayetlerde olduğu gibi. 

"Gerçek şu ki, insan için çalışıp didindiğinden başkası yoktur." - Necm 39

"Her insanın uğursuzluk kuşunu onun boynuna takmışızdır. Kıyamet günü kendisine, önünde açılmış olarak bulacağı bir kitap çıkaracağız:" - İsra 13   

Kötülüğe eğer siz böyle Tanrısal zemin verirseniz ki Amentü'da bu illet denenmiş. Bu yüzden şahsi hayatımda ben buna "Amentü Mikrobu" derim. 

O zaman siz cehenneme asla hiçbir sebep veremezsiniz. Çünkü kötülüğe ontolojik bir zemin hazırlar, bunu "Hak" hale getirir ve her kötüye "Tutarlı" bir mazaret sunmuş olursunuz.

Tecavüzcüsünden tut, hırsızına kadar hiçbirini de yaptığından dolayı asla yargılayamazsın çünkü elinde "Hak" bir neden var. Bu neden kendi içinde de tutarlı. 

Hatta kötülüğün ontolojik olmadığına dair yani "Şerin Allah'dan" gelmediğine dair başka bir ispat ayeti sunayım mı size?

"İş bitirilince şeytan onlara şöyle dedi: "Allah size hak bir vaatle vaatte bulundu, ben ise vaat ettim ama vaadimden caydım. Benim sizin üzerinizde bir sultam yoktu. Sizi davet ettim, siz de bana uydunuz. Hepsi bu. Şimdi beni kınamayı bırakın da öz benliklerinizi kınayın. Ne ben sizi kurtarabilirim ne de siz beni kurtarabilirsiniz. Aslında ben sizin, daha önceden beni şirk aracı yapmanıza karşı çıkmıştım. Zalimler için acıklı bir azap öngörülmüştür." - İbrahim 22

Bakın, İblis bile bir "Tanrı" olarak lanse edilmesine kendisi dahi karşı çıkmış! Bu tamamen Şer'in Allah katından asla olmadığına dair çok net bir delildir! Çünkü insnaları şirke sürükleyen İblis, kendisine "Tanrı" olarak görmelerine, "Defolun gidin lan! O kadar da değil!" diye posta koyuyor adeta.

Çünkü İblis biliyor Allah'ın muazzam gücünü ve haddini biliyor. İblis'i övmüyorum ama kendi içinde gayet tutarlı bir davranış sergiliyor. Çünkü kendisini "Tanrı" ilan edenlere karşı çıkmasa tutarsızlık işlemiş olurdu. Zira İblis Allah'ın huzurundan kovulurken bile "Kendisini Yaratanın" Allah olduğu biliyor ve Allah'dan süre istiyor. Yani ayetler arası muazzam bir tutarlılık var. Aksini iddia etse, Kur'an'da muazzam bir çelişki olmuş olacaktı.


"Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o. Allah buyurdu: "Sana emrettiğimde secde etmeni engelleyen neydi?" İblis dedi: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın." Buyurdu: "O halde in oradan. Senin haddine mi orada büyüklük taslamak! Hadi çık! Sen alçaklardansın." Dedi: "İnsanların diriltileceği güne kadar bana süre ver." Buyurdu: "Süre verilenlerdensin." - Ar'af 11-15 

Geçmedi mi filtreden? Geçmediyse geçene dek burayı tane tane oku o zaman.


Kötülüğün "Tanrısal" olduğunu söyleyen bir kişi de kimdi biliyor musun? Sahte Peygamber Rashad Khalifa. Kur'an'ın sözde peygamberi (!) olan bu vatandaş, İblis'in de bir "Tanrı" olduğunu söylüyor. Evet, yanlış okumadın ve yukarıdaki ayet ile yani kendisine işaret eden ayetlerin olduğu kitapta başka bir ayet ile kendisi çok net çelişiyor.

Bu videonun 25:56 ile 30:54 arasını dikkatle dinleyin. Aşağıda da bire bir aktarmaya çalıştım. Videoyu tam da 25:56'dan başlatıyorum aşağıda izleyebilirsiniz. Açıklamasına gerekli yerleri kalınlaştıracağım.



"İnsanın yaratılmasının ilk sebebi, şeytanın niyetini göstermekti. Allah'ın Adem'i yaratarak, meleklere secde ettirmesi aslında Allah'ın şeytana kendisini ifşa etme hakkı önceliğini tanımasıdır ve bu, Allah'ın merhametinin bir kanıtıdır. İnsanın yaratılmasının diğer sebebi, biraz karmaşıktır. Bunu anlamak için şeytanın söylediğine bakalım: "Bu evrende kendi başıma yöneteceğim bir yer yapacağım" dediği zamana gitmeliyiz. Kendi kurallarımın olduğu bir krallığın "Tanrısı" olacağım. Allah bunu duyunca dedi ki "Bir Tanrı mı olmak istiyorsun, tamam! Sana izin veriyorum! Bunun düşündüğün gibi olmadığına çekeceğin zorluklarla tanık olacaksın." dedi. Bu bizi, insanın yaratmasını diğer sebebine götürür. 

Bu yüzden Allah, şeytana geçici olarak yetkisini kullanabileceği bir hakimiyet alanı ve yandaşlar verdi. Kral ya da Tanrı olmanız için kendinize ait bir yetki alanınız olmalıdır. Allah'ın şeytana verdiği bu alan, evren içinde çok küçük kalmaktadır. Konuşmanın başında dediğim gibi Allah, birbirinden çok derin 7 evren yarattı ve bu sonsuz evrenler içindeki en küçük evren olan, yok denecek kadar küçük ve ufak bir alanda şeytana yetki verdi. Şimdi şeytan kendi yetki alanına sahip, peki yandaşları nereden bulacak? Evet, bu insandır. Allah insanı yarattı ve insana seçme iradesi verdi. Allah size, bana ve hepimize "Eğer onun krallığını seçerseniz, onun krallığının parçası oluruz." dedi. Bu hangisini seçeceğimize bağlıdır. Şeytanın bakış açısıyla yoksa Allah'ın bakış açısıyla mı görmek istiyoruz? Evrenlerin tek ve eşsiz yaratıcısı Allah'tır. Başka hiçbir yardımcısı yoktur ve ondan başka ilah yoktur diyorsanız bu Allah'dan yana olduğunuzu gösterir. 


Şeytanın bakışı ise "Tek başına Allah yetersizdir. Yanında başka ilahlar, efendiler de olmalıdır." der. Şeytan bunu ister ve kendisi de bir "İlah, efendi" olduğunu ispatlamaya çalışır. Her kim şeytanın bakışına sahip olursa, onun yandaşına dönüşür. Bu sayede şeytan yetki alanına sahip olur. Dünyaya ve kendisine tabi olanları yönetir. Bu sayede şeytan "Tanrılık" rolünü oynarken teste tabii tutulur. Sonuç etrafta gördüklerinizdir. Açlık, hastalık, yoksulluk, kazaların niçin var olduğunu artık daha iyi anlayabilrsiniz." Şeytanın krallığı bu problemlerim kaynağıdır. Allah'ın krallığında ise böyle sorunlar yoktur. Allah'dan yana olursanız tek başına ilah olduğunu gerçeğe teslim olacaksınız. Böylece, yanında hiçbir efendi de olmayacak. Bu şekilde de kanser olmayacak, kaza, baş ağrısı ve hiçbir problem olmayacaktır." 

Gördünüz mü Zerdüştlük ile ne kadar "İç içe" bir tanım. Sahte peygamber Rashad'a göre de İblis'de bir "Tanrı" ama Allah ona "Tanrıcılık" oynatıyor. Ne diyordu İbrahim suresinin 22. ayeti. Bir daha bakalım mı? Bence bakalım.

"İş bitirilince şeytan onlara şöyle dedi: "Allah size hak bir vaatle vaatte bulundu, ben ise vaat ettim ama vaadimden caydım. Benim sizin üzerinizde bir sultam yoktu. Sizi davet ettim, siz de bana uydunuz. Hepsi bu. Şimdi beni kınamayı bırakın da öz benliklerinizi kınayın. Ne ben sizi kurtarabilirim ne de siz beni kurtarabilirsiniz. Aslında ben sizin, daha önceden beni şirk aracı yapmanıza karşı çıkmıştım. Zalimler için acıklı bir azap öngörülmüştür." - İbrahim 22

Kalın yaptığım kısmı iyi oku. Rashad'ın tarifi kafadan buradan çürüyor bir kere. Ayrıca Rashad, yukarıda "Allah" olmayı yorucu bir eylem gibi gösteriyor. Üstelik bu insan "Peygamber" yersen tabii.

Zerdüştlüğü bu yüzden anlattım ve Rashad'ın söyledikleriyle, geleneksel İslam yani bana göre Uydurulmuş Din ile birleştir ki tuzağa asla düşme diye! 

Yapboz gayet açık ve parçaları birleştirmek çok kolay. Kötülüğe sahte peygamber Rashad bile "Tanrısal" bir anlam yükler. Oysa kötülük Şura 30'da Allah'ın dediği gibi tamamen bizden kaynaklıdır. Allah sadece kötülüğü ve iyiliği yaratır. Tercih hakkı bizimdir ve Amentü gibi şeyleri namazı geçin, hayatınızda bir daha okumayın.

İlla namazda bir şey okuyacaksan, Kur'an'dan oku be kardeşim! Asr oku, İhlas oku, Fatiha oku, Nas oku, Felak oku, Kevser oku be kardeşim!

Amentü gibi dinde daha çok "Mikrop" bulaşmış şeyler var. Onlara girme ve Allah'ın ipi olan Kur'an'da asla ayrılma.

"Ey iman edenler! Allah'tan, kendisinden korkmaya yaraşır biçimde korkun. Müslümanlar olmanın/Allah'a teslim olmanın dışında bir hal üzere sakın can vermeyin. Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz. Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız. İçinizden hayra çağıran, doğruluk ve güzelliği belirlenene özendiren, kötülük ve çirkinlik belirlenenden sakındıran bir topluluk olsun. Kurtuluş ve zafere erenler işte onlardır. Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın. Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır." - Ali İmran 102-105 

Haydi eyvallah. Selam.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder