23 Ağustos 2017 Çarşamba

Kur'an'da Evrim Var Mıdır?

Herkese selamın aleyküm. Bugün evrimi ele alacağım. Kısa ve öz cevap isteyenlere, evrim yok hacı. Vallahi yok bak! Yeminlen yok yani. Var dediysen üzüldün biliyorum ama merak etme sünniler gibi saçma sapan iddialarla gelmeyeceğim. Kur'an'sal açından ele alacağım.

Öncelikle, Kuran'da mucize kelimesi değil beyyine ve ayet kelimeleri geçer.

Mucize sözlük anlamıyla "Aciz bırakan" demektir.

Sıra dışı, olağanüstü yönü bulunan ve insanı Allah'ın kudreti karşısında aciz bırakan olayları peygamberler getirdiğinde mucize, peygamber olmayan insanlar deneyimlediğinde ise dini tecrübe diye adlandırıyoruz. Ama bu adlandırışımızın dayanağı insanî bir sınıflandırmadır aslında; belki biraz da tüm dünyada yaygın olarak kullanılan din psikolojisi-felsefesi terminolojisine ters düşmeme çabasıdır.

Allah'ın zatı dışındaki herşey yaratıktır, kuldur. Buna fizik yasaları, biyoloji yasaları dahil. Allah dilerse kendi kulu olan yasaları bozabilir. Zaten Allah A priori olarak herşeye kadir olan, kudreti herşeye yeten demekken kendi yasasını dilerse bozmaması gibi birşey söz konusu dahi olamaz. Çünkü kendisiyle çelişecektir bu durumda ve ateizm, hakılık kazanacaktır ama Allah asla kendisiyle çelişmez.

Yalnız şu da var Allah vaadine ters düşmez. Yani Allah isterse cennetlikleri cehenneme atar ama bunu yapmaz, yapmayacaktır çünkü vaadi yapmayacağı yönündedir. Ya da tam tersi, cehennemlikleri affedip cennetine alabilir ama bunu yapmaz zira vaadi bunu da asla yapmayacağı yönündedir.

"Ayetlerimizi yalanlayan ve onlar karşısında büyüklük taslayanlar var ya, gök kapıları açılmayacaktır onlar için ve deve iğne deliğinden geçinceye kadar cennete giremeyeceklerdir onlar. Suçluları böyle cezalandırırız biz." - A'raf 40

Biz kullar Allah'ın kendi yarattığı evrenin yasalarına bağlı kalacağını, asla bozmayacağını tek bir şartla iddia edebilirdik. O da kendisinin buna söz vermiş olması şartıyla. Yani eğer Allah'ın kendi yasalarını bozmayacağına, asla müdahale etmeyeceğine dair bir sözü olsaydı o zaman biz de bunu savunabilirdik. Ancak buna dair en ufak bir Kur'an'sal ima, muhkem ya da müteşabih bir ayet dahi bulunmamakta.

Eğer siz "Bilimci" olursanız "Sünnetullah"tan bahseden ayetler bağlamdan çıkarılarak, zorlama anlamlar yüklerseniz, ancak o zaman bu ayetler o anlama gelir. Bunun için de hiçbir dayanağı olmayan bir A priori kabul gereklidir.

"Eşeyli üreme yoluyla bebeğin oluşumu, 5 mm boyunda birşeyin kalbinin atması, canlılık gelmesi ve annenin bunu yüklenmesi, bunun 3 evrede oluşması ve bunların ayetlerle sabit olması = Ayetlerle sabit yani Mucize.

Bkz ; Müminun 12, 13, ve 14 ile A'raf 189.

Eşeysiz üreme yoluyla bebeğin oluşumu = Meryem'e ruhun üflenmesiyle gebe kalması ya da Adem'in ruhuna üflenerek Adem'in can bulması. = Ayetlerle sabit yani Mucize.

Bkz ; Meryem 16-26 ile Hicr 29, Tahrim 12 ve Ali İmran 59

Bu ayetleri yazının sonunda nasıl "Direkt Yaratma Geçmiyor kieğğ" ağlayanların gözüne soka soka ekleyerek bitireceğim.

Özetle Allah her türlü yaratan, her şeye ama istisnasız her şeye kadir olan, düzenin de düzensizliğin de maliki olan biricik Tanrıdır. Rasyonel ve objektif düşünene bu kısım yeter de artar bile!

Ancak ikna olmayanlar için tek tek bakalım.

Önce mantıksal hatalara değinelim. Allah'ın Big Bang'ı ve bir insanı zaman ve süreçle yaratması, her şeyi "Süreçle" yaratmıştır algısına bağlamak tamamen felsefik bir hatadır. 

Bak insan süreçle yaratılıyor ki, Allah Tin suresinin 4. ayetinde "Biz insanı en güzel şekilde yarattık" diyor. İnsan bile aşamalı yaratıldıysa, o zaman evrim vardır.

Bu bir mantık safsatasıdır. Bu hatanın tam adı " Argument From Authority" Türkçesiyle "Bir Bilen Safsatası ya da Otoriteye Başvurma Safsatası da denilir. 

Dikkat edilmesi gereken ince nokta şudur ki, kanıt olarak sunulan otoritenin, konudaki yetkinliğidir. Allah'ın Evrim konusundaki yetkinliğini, yine ayetlerle ispatlamaya kalkışılıyor ve burada resmen konudan sapılıyor. 

Çünkü konunun mantık hatasına dönüşmesinin ana nedeni, Kur'an'da Evrim Teorisina dair zerre bir imanın dahi olmaması.

Öyleyse gayette savunulan Evrim Teorisine göre Kur'an'a bakarak Allah'ın bu konuda yetkinliği var diyemezsin. Zira somut bir delilin yok, tamamen varsayım üstüne inşa edilmektedir bu mantık. 

Allah "Her şeye yetkin" bahsini öne sürersen ancak kabul edilir. Çünkü, Allah her şeye yetkin olduğunu Kur'an'da söylüyor. 

Burada, aranması gereken konu bu yetkinliklere "Evrim dahil midir?" sorusunu irdelemek gerek. Zira Evrim de dahilse, bunun mutlaka Kur'an'da en azından müteşabih yani yoruma açık bir ayette, doğrudan ima edilmesi gereklidir.

Allah her konuda zaten yetkin yukarıda dediğim gibi bu da ayetlerle çok net sabit ve tartışılmaz ancak yüce Allah, evrim diye bir konudan asla Kur'an'da bahsetmiyor. Sorun ve kaos tam da burada başlıyor. Bu kez, zorlama anlamlarla ayetler bağlamından koparılıyor ve hadis, ateizm ile aynı mantık işleniyor ve ayet cımbızlanıyor.

Misal bu ayet ;

"De ki: "Yeryüzünde dolaşın da yaratılışın nasıl başladığına bir bakın. İleride Allah öteki oluşmaya da vücut verecektir. Allah, her şeye Kadîr'dir." - Ankebut 20


Birkaç evrimperest, artık evrimi neredeyse bağnazca savunan tipler bana hep bu ayeti attı. Ancak burada da mantık hatası var. 

A priori bir kabul söz konusu. Zira bu ayet Big Bang'ı da kastediyor olabilir. Kaldı ki, bana göre Big Bang. Çünkü ayette "Yeryüzünü dolaşın" vurgusu gayet net. Ancak benim fikrim de A priori bir fikir zira elimde buna dair bir argüman yok ama vurguyu da düşünürsek, neden olmasın dedirtebilir bazılarına.


Ayrıca Evrim için mutlaka bir "Zaman, Süreç, Ara Formlar" gereklidir.

Buradan Zaman'ı Allah ile harman edemezsiniz, zira Allah zamandan münezzehtir. Eh o zaman, süreci Evrime yedireceksiniz ki bunun da mantıksal bir hata olduğunu zaten ispatladım.

Zira Allah'ın insanı bir "Süreç" ile yaratması, her şeyi de illa bir "Süreç" ile yarattı anlamını asla çıkarmaz ve bundan bu anlamı çıkarmak da mantık hatasıdır. Buna da "Şartlanma hatası" diyebiliriz. Tanımı, bir olayın geçerliliğini yanlış varsayıma dayandırarak, başka bir olayın veya durumun başlatıcısının nedeni varsaymak hatasıdır.

Allah'ın insanı süreç ile yaratmasına kendini şartlayarak Evrim var demek, tam olarak bu hataya muazzam bir örnektir. 

Eğer Allah her şeye gücü yeten bir varlıksa, neden her şey için bekliyor o zaman? Al sana güzel bir ateizm argümanı. Çünkü kafanızda öyle bir Allah tasvir ediyorsunuz ki beklemek zorunda. Bekliyorsa eğer, buna da Kur'an'dan delil sunmalısın ki elinde bu da yok. Aksine bunu dersen, Hz. İsa ve Hz. Adem'in "Ruha üfleyerek bir anda, zamana aykırı oluşmasını" asla hiçbir mantıksal nedenle izah edemezsin. 

Buna ayetleri gösterip izaha girersen de görüşünde tutarsız ve samimiyetsiz konumuna düşersin. Buna da "Özel Durum (Çifte Standart)" hatası denir. Tanımı, kişinin kendisinin ve kendi görüşünün içinde bulunduğu standartı başkasına ve başka görüşlere farklı şekilde uygulamasına denir. 

Sen de o zaman aynen bu hataya düşeceksin moruk. Sonra ekranlarda Mehmet Okuyan gibi Meryem'de çift cinsiyet hormonları vardı gibi aptal aptal izahlara kalkar ve daha da komik duruma düşersin. Sünnilere de, ateistlere de kozun kralını verirsin.

Son olarak da, mutlaka Ara Formlar olmalı ki İnsan bir şekilde şekle evrilsin. Bir de bunun için 15-20 saniye de olsa, 1 milyon yıl da olsa mutlaka bir zaman ihtiyacı vardır. Bunu da insanın ham maddesinin "Çamur" olduğunu söyleyen ayetlere bağlarlar. Burada da ayet cımbızlamasını yaparlar. Gelin bir de o ayetlere bütünsel bakalım.

"Yemin olsun, biz insanı; kuru çamurdan, değişken, cıvık bir balçıktan yarattık. Cini/İblis'i de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık. Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti. "Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." Meleklerin tümü, toplu halde secde ettiler. İblis müstesna. O, secde edenlerle beraber olmaya karşı çıktı. Allah dedi: "Ey İblis! Sana ne oluyor da secde edenlerle beraber olmuyorsun?" Dedi: "Kuru bir çamurdan, değişken, cıvık bir balçıktan yarattığın bir insana secde etmek için var olmadım." - Hicr 26-33 

Bu ilk insanın yaratılışını bize verir. Bu da o insanın ham maddesidir. Burada herhangi bir evrimsel süreç yoktur. Allah burada insanın ham maddesini açıklar. Tıpkı İblisin ham maddesinin "Ateş" olduğunu açıklaması gibi. Bizim ham maddemizi açıklıyor burada yüce Allah. Buradan evrim diyenleri ayrıca tebrik ediyorum. 

Ayrıca çamurdan yaratılış bir ara form ise, burada hiçbir zaman bağlamı geçmemekte. Ara form için, kısa bir dilim de olsa zaman lazım. Çamur ham maddesinden sonra ruha üfleniyor ve ortaya Adem çıkıyor. Bunun meali budur. Amerika'yı 1 milyon kere keşfetmek lüzumsuz gerçekten.  

Günümüzde maalesef, modernci olacağız diye her şeyi bilim ile izah ediyoruz ve ateistler gibi bilimden çok, bilimci oluyoruz. 

Kur'an'dan asla evrim çıkmaz ve Kur'an'da tarif edilen Allah tarifine Evrim çelişir. Zaman ile Allah'ın neden beklemesi gerektiğine dair hiçbir argüman yoktur zira. Çünkü Allah bekliyorsa bunun ardında bir bilinçli neden olmalıdır. Mesela biz imtihan oluyoruz bu hayatta mahşerin beklenmesinin nedeni budur ama benzer bir nedeni Evrim için Kur'an'da asla göremezsiniz.

Son olarak, bakalım Hz. İsa nasıl var olmuş?

"Selam olsun ona, doğduğu gün, öleceği gün ve diri olarak kaldırılacağı gün. Kitap'ta Meryem'i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekâna çekilmişti. Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü. Meryem demişti: "Ben senden, Rahman'a sığınıyorum. Takva sahibi biriysen dikkatli ol." Ruh dedi: "Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım." Dedi: "Benim nasıl oğlum olur; bana herhangi bir insan dokunmadı. Ben bir kahpe de değilim." Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu." Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekâna çekildi. Nihayet doğum sancısı onu, bir hurma ağacının kütüğüne götürdü. "Ah dedi, keşke daha önce ölseydim, keşke unutulup gitseydim." Altından ona şöyle seslendi: "Tasalanma, Rabbin senin alt yanında bir su arkı vücuda getirdi." "Hurma ağacının kütüğünü kendine doğru salla, üzerine olgun, taze hurma dökülecektir." "Artık ye, iç. Gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini görürsen şöyle söyle: 'Ben Rahman için oruç adadım. Onun için bugün, insan cinsinden hiç kimseyle konuşmayacağım." Meryem, onu taşıyarak toplumuna getirdi. "Ey Meryem, dediler, şaşılacak bir iş yaptın!" "Ey Harun'un kızkardeşi! Baban kötü bir adam değildi. Annen de bir kahpe değildi." Meryem, çocuğa işaret etti. Dediler: "Beşikteki bir sabiyle nasıl konuşuruz?" Sabi dedi: "Ben Allah'ın kuluyum. O bana kitap verdi, beni peygamber yaptı." "Beni, bulunduğum her yerde kutsal ve bereketli kıldı. Yaşadığım sürece bana namazı, zekâtı önerdi." "Anneme iyilik etmemi önerdi. Beni zorba bir eşkıya yapmadı." "Selam bana doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kaldırılacağım gün." İşte Meryem'in oğlu İsa budur! Hakkında kuşku ve çelişmeye düştükleri şeyin doğrusu bu sözdür." - Meryem 16-34 

Hani ansızın var olmak yoktu? İsa'yı bu kadar özel yapan nedir? O neden Evrim'den torpillidir? Torpillidir zira evrime göre herkes standart bir "Homo sapiens" iken, İsa baya şakır şakır konuşuyor. İstisna bile olsa, Evrim teorisine birebir aykırıdır bu durum. Allah'tır, yapar diye geçersen de kendi görüşünle çelişeceksin. Haydi ayıkla pirincin taşını...

İsa, bu ayetlere göre gayette birden ruh üflenmesi sonucuyla var oluyor. Zaman kurgusuna bakarsak da, her şey bir anda ve aniden oluyor. Hatta Allah, 34. ayette Hz. İsa'nın aniden var oluşunu resmen bir kez daha tasdik edercesine "Hakkında kuşku ve çelişmeye düştüklerin şeyin doğrusu budur." diyor. 

Üstelik çocuk muazzam bir de bilinç sahibi olarak dünyaya geliyor. Bu da evrime taban tabana aykırı bir durumdur. Sen diyeceksin ki, Allah her şeye gücü yeter. Tamam da o zaman bir insanı ansızın yaratan ve Zariyat 46'da olduğu gibi beklemeksizin, evreni sürekli genişleten bir Allah, neden Evrim diye bir süreç silsilesi oluştursun ve beklesin?

Bunun dayanağını Kur'an'da asla bulamayacağın için, bu düşünce daima teoride kalacak ki, teoride olan düşüncenin içinde de mantık hataları mevcut. 

Son olarak da, Adem'in durumuna da "Çamur" var falan diyeceklere, Allah'ın bir adet mesajı var. Gelen kutunuzda 6236 adet farklı mesaj var da, şu an bu mesaj hepimize yeni geldi. Ben baktım, bence sen de görüldü yap ve sonra oturup üstüne düşün.

"Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur." - Ali İmran 59 

Allah, Kur'an için ne demişti?

"Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler." - En'am 38

"Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma." - En'am 114

"Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma." - Kehf 54

"Yemin olsun, biz bu Kur'an'da, insanlar için her örnekten nicelerini sıraladık. Ama insanların çoğu inkârdan başka bir şeyde diretmediler." - İsra 89

"Yemin olsun ki, biz onlara, ilme uygun biçimde, ayrıntılı kıldığımız bir Kitap getirdik. İnanan bir topluluk için bir kılavuz, bir rahmettir o." - A'raf 52

Öncelikle bana da "Sen de ayet cımbızladın." diyenler olacak ama bir öncesi ve sonrası bu ayet ile alakalı değil. Başka bir konuya atlayan ya da Allah'ın başka bir sıfatına vurgu yapan ayetlerdir. İstersen açıp bak aslan parçası. Bu kitap hem açık, hem bolca örnekli, hem detaylı, hem bütüm ilimlere uygun ise, bu kitapta neden Evrim'e dair bir ima ya da 1 adet ayet dahi bulunmaz?

Kafanda deli sorular olsun, sorular iyidir ve sorular daima yanıtlanmak içindir.


Haydi eyvallah. 

2 yorum:

  1. Merhaba Sayın depresif bey. Söylediğiniz çoğu şeyi doğru bulmakla beraber Kuran'ın yeterliliği ile ilgili verdiğin bir ayetin o manada olmadığını söylemek istiyorum. Enam38'de "biz tüm canlılardan ümmetler yaptım dedikten sonra, hiçbir şeyi eksik veya fazla yapmadık diyor. Bence burada kastedilen tüm canlılardan yeterli sayıda yaptık, ne eksik ne de fazla, hepsini de birer ümmet kıldık" şeklinde. Ayetin bütününden bu anlaşılıyor. Oradaki Kitap'tan kastın da yeryüzü olduğunu düşünüyorum. Ama diğer konularda seninle hemfikirim.

    YanıtlaSil