18 Ekim 2016 Salı

Kur'ân'da Cinsel Eğilimler

Selamın aleyküm hacı dayı. Nörüyon? Ben mi? Ben idare ediyorum. Yazacak bir konu arıyordum malum bayadır dini yazı yazmıyordum derken bir arkadaştan bana bir konu bulmasını istedim. O da bu durumu "Çok merak ettiğini" söyledi. Hemen kafada algı oluşmasın kendisi gayet sağlıklı bir birey. Tercihi normal heteroseksüellik yönünde yani ancak bu konuyu merak etti. Güzel de bir konu seçti. Çünkü bu konuda da yanlış bilinenler oldukça mevcut.

Bakalım Eşcinsellik, biseksüellik, homoseksüellik durumları nasıl? Evvela bu kavramların ne olduğunu tanımlamakta fayda ve yarar var.


Heteroseksüel: Karşı cinse normal cinsel veya romantik istek duyan kişi 

Eşcinsel/Homoseksüel: Kendi görünen biyolojik cinsiyetine sahip bireylere cinsel veya romantik arzu duyan kişi.

Biseksüel: Her iki cinsiyete karşı da cinsel yahut romantik ilgi duyan kişi. 

Transseksüel: Dışsal cinsiyetiyle barışamayan ve genelde tıbbi müdahale ile karşı cinsiyetin cinsel özelliklerine geçiş yapan kişi.

Gey: Erkek bir bireyin, başka bir erkeğe cinsel veya romantik istek duyması. 


Lezbiyen:Kadın bir bireyin, başka bir kadına cinsel veya romantik istek duyması

Ben direk abidik kubidik, efenim işte beynin lobları falandan girmeyeceğim. Sonuçta insanlar bu tip duygusal ve romantik eğilimlerini ağırlıklı olarak, duygularından yola çıkarak kararı alıyor. Bu yüzden, bu konuda ne kadar bilimsel veri sunarsan asla tam tarif edemez ve tam standart çizemezsin. Aşk gibi tıpkı bu durum da ki zaten bu tercihlerde insanlar sadece seks ve cinsellik için, aşk için tercih ediyorlar. Cinsel abazanlık için tercih edenlerin durumu açıklayacağım.

Evvela Hz. Lût'dan bahsedelim. Kendisi Hz. İbrahim'e komşu olan bir kavime peygamber olarak seçilmiştir. Kur'ân'da adı 27 defa geçmektedir. İbrahim’e hiçbir kan ve aile bağı olmadan iman eden ilk kişidir, onunla birlikte hicret edenlerdendir. Sodom ve Gomora şehirlerinde yaşayan Lût Kavmine peygamber olarak gönderilmiştir. Kendisi kavmini "Azgınlıktan" ötürü uyarırdı. Bu konuyla ilgili en detaysal ve net ayetleri atacağım. Muallakta, yani yoruma açık ayetlerde mevcut birkaç tane ancak olaya keskin ayetler atalım ki net konuşabilelim bazı konularda.

"57- "Amacınız nedir ey elçiler?" diye sordu.
58- Dediler ki: "Gerçekte biz, suçlu, günahkar olan bir topluluğa gönderildik."
59- "Yalnız Lût'un ailesi suçlu değildir. Biz onların hepsini kurtaracağız."
60- "Lût'un karısı hariç. O günahkârlarla geriye kalacaktır. Öyle takdir ettik."
61- Böylelikle elçiler Lut ailesine geldiklerinde,
62- Lût: "Siz tanınmayan kimlersiniz." dedi.
63- "Hayır" dediler. "Biz sana, onların hakkında kuşkuya kapıldıkları şeyle geldik."
64- "Sana gerçeği getirdik, biz şüphesiz doğru söyleyenleriz."
65- "Hemen aileni gecenin bir bölümünde yola çıkar, sen de onların ardından git ve sizden hiç kimse arkasına bakmasın; emrolunduğunuz yere gidin."
66- Ve onlara şu emri verdik: "Sabaha çıkarlarken onların arkası mutlaka kesilecektir."
67- Şehir halkı birbirlerine müjdeler vererek geldi.
68- Lût dedi: "Bunlar benim konuklarımdır, aman beni utandırmayın!"
69- "Allah'tan korkup sakının ve beni küçük düşürmeyin."
70- Dediler: "Seni el âlemin işiyle uğraşmaktan men etmemiş miydik?"
71- Lût dedi: "Eğer bir şey yapacaksanız, işte kızlarım!"
72- Ömrüne andolsun ki, onlar, sarhoşlukları içinde kör sersemdiler.
73- Nihayet o korkunç titreşimli ses, onları güneş doğarken yakaladı.
74- Şehirlerinin altını üstüne getirdik ve başlarına ateşte pişmiş taşlar yağdırdık.
75- Hiç kuşkusuz, bunda, işaretlerden anlam çıkaranlar için ibretler vardır.
76- O kentin izleri/işaretleri, hâlâ işleyen bir yol üzerindedir.
77- Elbette, bunda iman edenler için gerçekten ayetler vardır." - Hicr 57-77. Ayetler

Arka arkaya en fazla yer kaplayan kısım bu. Bu ayetlerin tefsirini şöyle yapabiliriz. Lût peygambere kavminin sonu söyleniyor. Gelen elçiler "İnsan kılığında misafirler, yani meleklerdir." Şehir halkı onları görünce onlara bile azıyorlar, yani onlarla cinsel münasebet kurmak için sabırsızlanıyorlar. Toplulukça rastlaşıyorlar onlara ve Lût peygamber kızlarını feda ediyor bu uğurda, meleklere bir şey yapmayın yeter ki diyor. 73 ve 74. Ayetlere bakarsak da şehirde muazzam bir deprem ya da çöküntü gerçekleşiyor. Böylece kavim telef olmuş oluyor. Ayrıca bu azap esnasında gökten çok şiddetli yağmur yağıyor ki Lût golü denen bir göl de oluşuyor böylece. Yağmur yağdığını yine konudan ufakça bahseden Neml sûresi bu yağmur olayına değiniyor sırası gelince göreceksin. Bunun işaretini de yüce Allah 76. Ayette veriyor. Araştırma yapan jeologlar da bu deprem veyahut çöküntüyü doğrularlar çünkü Lût golü ve çevresinde toprak dünyada deniz seviyesinin en alçak olduğu yerdir. Ayrıca da dünyanın en üçüncü tuzlu gölüdür. Cümle devrik oldu ama inanmıyorsan dayıya sor dayıya ehehe. Dayı nerede mi? Al sana dayı.  Burada bir sonraki paragrafa geçmeden evvel değinilmesi gereken ufak bir detay, peygamber bile olsan yastık arkadaşını dahi kurtaramıyorsun. Helak olanlar arasında Lût'un karısı da var ayetle sabit yukarıda. Peygamber yani Hz. Muhammed o gün Müslümanları şefaatle kurtarıyor diyenlere gelsin bu detay. 

Lût kavminin sıkıntısı, aşırı azgın olmaları ve tecavüze defalarca yeltenmeleridir. Zina ve eşcinsellik, biseksüellik gibi yollarla "Haddi aşmalarıdır." Bunu anlayacağımız ayetleri sıralayıp olayları toptan yorumlayıp tezgahı kapatacağım. Fazla uzun bir yazı olmayacak zira insanların kişisel tercihleridir bunlar. Ben sadece Kur'ân'ın buna yorumunu şahsımca başka başka ayetlerle referans alarak şahsi bir çıkarım yapıyorum o kadar.

"Hani Lut da kavmine şöyle demişti: "Sizden önce alemlerden hiç kimsenin yapmadığı hayasız-çirkinliği mi yapıyorsunuz? "Siz, kadınları bırakıp şehvetiniz yüzünden erkeklere gidiyorsunuz. Doğrusu siz sınır tanımayan bir topluluksunuz." Toplumunun cevabı sadece şunu söylemeleri oldu: "Çıkarın şunları kentimizden. Çünkü onlar, temizlik tutkunu insanlardır." Biz de onu ve ailesini kurtardık karısı müstesna. O, yere geçenlerden oldu. Üzerlerine bir de yağmur indirdik. Bak nasıl oldu suçluların sonu!" - A'raf 80, 81, 82, 83 ve 84. Ayetler 

Burada, erkeklerin eş cinsel ilişki kurması ve haddi aşması "Azgınlık" olarak tanımlanıyor. Eşcinseller burada lami cimi yapmasınlar. Allah sizin ilk örneklerinize azap getiriyor. 

"Lût'u peygamber olarak gönderdiğimizde, o da kavmine dedi ki: "Sizden evvel dünyada hiç kimsenin yapmadığı iğrenç bir işi yapıyorsunuz." 'Hâlâ erkeklere şehvetle yaklaşmaya, yol kesmeye, toplantılarınızda hayâsızlık yapmaya devam edecek misiniz?' Kavminin ona verdiği cevap, 'Doğru söylüyorsan bize Allah'ın azabını getir' demekten ibaret oldu. Lût dedi: "Rabbim, şu bozguncular topluluğuna karşı bana yardım et." Elçilerimiz, İbrahim'e müjdeyi getirdiklerinde şöyle dediler: "Biz şu kentin halkını helâk edeceğiz. Çünkü ora halkı zalim oldular." İbrahim dedi: "Ama orada Lût var." Dediler: "Orada kim olduğunu biz daha iyi biliyoruz. Elbette ki onu ve ailesini kurtaracağız. Karısı hariç. O, geride kalanlardan olacak." Elçilerimiz Lût'a gelince, onlar yüzünden fenalaştı, eli kolu birbirine dolandı. "Korkma, tasalanma dediler, biz seni de aileni de kurtaracağız. Ama karın, azaba terk edilenlerden olacaktır." "Şu kent halkı üstüne, yaptıkları fenalıklardan ötürü gökten bir felaket indireceğiz." Yemin olsun, biz o kentten, aklını işleten bir topluluk için geriye apaçık bir işaret bıraktık." - Ankebut 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ve 35. Ayetler 

Bundan önce hani demiştim ya Lût, İbrahim'e kan bağı bulunmadan inanan ilk kişi diye, bak bu kısım aynı zamanlarda yaşadıklarını ispatlıyor ve şehir halkının ağzını sulandıranlar kişilerin de, "İnsan görünümlü melekler" olduğunu ispatlıyor. Çünkü, gökten elçi geliyor ve Lût bambaşka bir varlık görüyor ki ilk başta fenalaşıyor, korkuyor ve eli kolu birbirine dolaşıyor. İnsan görse neden korksun? Belli ki bambaşka bir varlık görüyor ve bu varlıklar gelecekten haber getiriyorlar, Kur'ân'da da haberleri getiren yani vahyi getiren kim? Cebrail. Cebrail nedir? Bir melektir. Bu yüzden o Hicr sûresinde gelen misafirler, insan görünümlü meleklerdir. Azap haber veriliyor ve sonra Hicr sûresinde o azap geliyor. 

Bir de orada ufak bir detay daha, İbrahim bile şaşırıyor onlar yola gelmedi, orada Lût var çünkü diyor. Elçiler yani melekler Lût'a gelmeden önce İbrahim'e uğruyor hatta. Kur'ân'ı işte böyle realist öğelerle ve o zamanın sosyolojisiyle mantıksal bir kurguyla yorumlayacaksınız. Kurtulanlar da Hz. Lût, kızları ve Lût'a inanan çok ciddi bir azınlıktır. 

Hazır Lût ve İbrahim yakınlığına gelmişken, Lût'un iman etme süreci de 3 ayetle ifade edilir ;

Toplumunun İbrahim'e cevabı sadece şunu söylemeleri oldu: "Bunu öldürün, yahut yakın!" Ama Allah onu ateşten kurtardı. İnanan bir toplum için bunda elbette ibretler vardır. İbrahim dedi: "Şu bir gerçek ki, siz dünya hayatında aranızda sevgi oluşturmak için Allah'ın berisinden putlar edindiniz. Sonra, kıyamet gününde birbirinizi tanımaz olacaksınız, bazınız bazınıza lanet edecek. Hepinizin varacağı yer cehennemdir; hiçbir yardımcınız da olmayacaktır." O'na Lût iman etti. Ve dedi: "Ben Rabbime hicret edeceğim. Kuşkusuz, O, mutlak Azîz, mutlak Hakîm'dir." - Ankebut 24, 25 ve 26 

Yoruma devam edelim. Parçaları yavaş yavaş döküyorum ben, puzzle'ı sen tamamlayacaksın. Ben çoktan tamamladım valla zor değil, yeter ki akletmesini bil.

"Lût kavmi de hak elçilerini yalanladı. Kardeşleri Lût onlara şöyle demişti: "Hâlâ sakınmıyor musunuz?" "Ben size gelen emin bir elçiyim." Artık Allah'tan sakının da bana itaat edin." "Ben bu iş için sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücretim yalnız âlemlerin Rabbi'ndendir." Âlemlerin içinden erkeklere gidiyor da, Rabbinizin sizin için yarattığı eşlerinizi bırakıyor musunuz? Doğrusu siz haddi aşmış bir kavimsiniz." Dediler: "Eğer bu tavrını sona erdirmezsen, ey Lût, yemin olsun bu topraktan sürülenlerden olacaksın." Lût dedi: "Ben sizin şu yaptığınıza öfkelenenlerdenim." "Rabbim, beni ve ailemi bunların yaptıklarından koru." Bunun üzerine biz onu ve ailesini toplu halde kurtardık. Ancak geridekiler arasında bir kocakarı kaldı." - Şuara 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ve 171. Ayetler

"Lût'u da resul olarak gönderdik. Toplumuna şöyle dedi: "Gözünüz göre göre şu iğrençliği yapıyorsunuz ha!" "Siz, şehvetinizi tatmin için kadınları bırakıp da erkeklere mi gidiyorsunuz? Doğrusu siz cehalete saplanmış bir topluluksunuz." Toplumunun cevabı sadece şunu söylemek oldu: "Çıkarın şu Lût ailesini kentinizden; bunlar temizlik tutkunu olmuş kişilerdir." Bunun üzerine onu ve ailesini kurtardık. Karısı hariç. Onu, arkada kalanlardan biri olarak takdir etmiştik. Üzerlerine bir de yağmur yağdırdık. Uyarılmış olanlar üzerine inen yağmur da ne kötüdür!" - Neml 54, 55, 56, 57 ve 58. Ayetler 

Son bir ayet delili daha gelip, bu ayetlerin mantıksal yorumuna geçeceğim. Bunun için Saffât 133, 134, 135, 136, 137 ve 138. Ayetlere'de bakabilirsin. Yağmur mevzusuna değineceğim demiştim. Ankara bebesiyim oğlum ben, sözümü tutarım ehehe. 

Buradan mantıksal çıkarımlara gelirsek ;

1- Eşcinsellik, Homoseksüellik ve Biseksüellik gibi durumlar Allah katında hiç hoşnut karşılanmaz çünkü insan "Heteroseksüel" boyutta ve bu fıtratta yaratılmıştır. Ancak bu eşcinsellik dinden çıkarır demeye yetersizdir. Bu konuda hüküm Allah'a aittir. Ancak bu kıssaya bakarsak da, İslam dinine çok uygun olduğunu söylemek imkansızdır. İslam hoşgörü dinidir ve insanların inancına saygılı bir dindir demek ayrı bir ifadedir. Lût kavminin azapla helâk olması ise, Allah'ın ayetlerini red ettikleri içindir. Yani onlar eşcinsel, biseksüel olduklarından değil, Allah'ın ayetlerini "Red ettiklerinden" dolayı ve Lût'un tebliğsine icabet etmediklerinden kâfir olmuşlardır. 

2- Eğer insanın imtihanı bu yöndeyse ona göre tedbir almalıdır. Ancak bu tedbir, evlendirilmesi falan değildir. Kişinin anlaşılması ve kişinin yaradılışının buna uygun olmadığı anlatılmalıdır. Ancak ısrar ederse de, ona karışamazsın ve baskı yapamazsın. Onu toplumdan dışlayamazsın. Çünkü bu kararı özgür iradeyle vermiştir. Din ona "Doğru" şekilde anlatılmalıdır, korku yoluyla değil. 

3- Kavme cezayı Allah veriyor, Allah'ın yarattıkları değil. Bu yüzden trans kadınları ya da gayları, lezbiyenleri öldürmek çok yanlıştır. Zaten Kur'ân'a göre tek öldürme hakkı" Savaş halinde nefs-i müdafaa" durumunda verilir. Onda da ilk saldırıyı sen değil, karşı taraf yaparsa buna hakkın var. İşin özü anacım, trans cinayetleri falan İslam dinine aykırı ve dinle, bu kıssayla alakasızdır. Çünkü hükmü ancak Allah verir ve Allah, dilediğini affeder. O yüzden bu eşcinsel, biseksüel insanların af şansı vardır. 

4- Bu tercihte olmaları tamamen onların özgür seçimidir. Bu seçimlerden dolayı onların kılına bile dokunamazsınız. Saygı duyup geçmek zorundasınız ve onları da toplumun bir parçası olarak görmek zorundasınız. Dine göre her kesimle arkadaş olabilirsiniz, sadece Allah'ın ayetleriyle dalga geçen ve inkâr edenlerle arkadaş, dost olamazsınız. 

5- İslam dinine bağlı bir mümin olabilme şansları bana kalırsa vardır. Çünkü Allah olamazlar demiyor ve şirk harici her günahın affı olduğunu da tekrar belirtmek istiyorum. 

6- Son olarak bu kıssalarda çıkarılması gereken en büyük ders ; Biseksüel, Homoseksüel olmalarından daha çok bu eylemlerini "Tecavüz ve Zina" gibi iğrenç yollarla yapmaları ve bu yolları yaptıkça daha da ileri gitmeleri kınanmış ve şiddetle uyarılmıştır. 

7- Bu konuda da karar ve hüküm, her konuda olduğu gibi sadece yüce Allah'a aittir. Kesin olarak Kur'ân'da akibetleri belirtilmediği için net bir yorum yapmak kimsenin haddine değildir. Yukarıda dediğim gibi, Allah dilediğini affeder çünkü Kur'ân'da birkaç ayette vurgulanır. 

8- Son olarak eşcinsellik, biseksüellik, Kur'ân'da bu ayetlere bakarsak haramdır sadece o kadar. Zina gibi, tecavüz gibi haramdır. Öyle olan bir müslüman kimse büyük bir haram işler ama kafir olup dinden çıkmaz. Çünkü hüküm sadece Allah'a aittir. Onların cennete girip giremeyeceğine sadece Allah karar verir.

9- Her eşcinsel, her biseksüel olan kişiler kafir değildirler. Çünkü ; 

Kafir olmak = Allah'ın ayetlerini red etmek yani inkâr etmek, Allah'a riyakarlık ederek ibadet etmek yani ufacık aklıyla Allah'a gösteriş için ibadet edip, yalandan iman etmekle, Allah'ın dinine inanmayıp üstüne zarar vermeye kalkışmakla kafir olunur. Eşcinsel, biseksüel olmak tek başına kafir yapmaz insanı. Israrla vurguluyorum ; Lût kavminin kafir olması, peygamberin tebliğsini red etmesi = Allah'ın vahyini red etmesinden, yani inkârdan dolayı kafir olmuşlardır.  

Sonuçlar bu kadar. Ayetleri oturup düşünün ve sorgulayın, ondan sonra kararınızı verin. Ancak insanların seçimlerine uymasan bile seve seve ya da mecburen saygı göstermek zorundasın. 

Haydi eyvallah. Öptüm.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder