30 Kasım 2016 Çarşamba

Diyanet İşleri Hakkında

Selamın aleyküm herkese. Yazı yazmayacaktım ama feci sıkıldım 3 günlük izin de bana yetti gibi, kafayı az topladım. Dini yazı yazacaktım aslında bugün herkesin ve en çok ateist kesim ile Kur'an'ı anlamayan ve okumayan kesimin en yanıldığı konuyu "Özgür İrade ve Kader" yazısını yazacaktım ama tadım yok, gene de bugün yazacağım ve yayınlayacağım inşallah. Bugün olmazsa eğer yarına kesin gelir. Başlık da bulamadım ki anasını satayım. Son Olaylara bakış açımı izah edeceğim işte. Serbest atış yani. 

Malum dün hepimizin ciğer yandı. Benim biricik kardeşlerim yandı. Adana'da yurt yandı ve malum benim iktidarım ne yaptı? "Yayın yasağı" eh tabii, kesin ihmal falan var da ondan. Yurtta süleymancıların yurdu. Şaşırdık mı? Hayır. Hepsi fakir fukara çocuğuymuş köylerde okuyanlar belli ki maddi güçleri yetmeyenlerin kızları. Çoğu kişi "Ölüm kader" diyor evet kaderdir ölüm ve ölümden kaçılmaz. Ama birilerinin aptallığına ve salak ihmalleri başkalarının "Yanmasına" kader olamaz arkadaşım. O yurtta kim bilir neler yapıldı kızlarımıza...

Taciz, tecavüz olmuş olabilir çünkü bu olayların %90'ı biliyorsunuz ki "Çok namus edebiyatı" yapanların başının altından çıkar. Çocukları kim bilir beyinlerine "Ne boş dini safsatalar" yüklemişlerdir ayrıca. Benim güzel ülkemden de hiçbir şey olmaz kimse gocunmasın. Diyanet'e zırhlı araç ver, 6 trilyonluk (6 Milyon TL) yeni bina ver, ergenliğine yeni giren çocuklara derme çatma cemaat yurdu. Sizin yatacak yeriniz yok, diyanetsiniz ya gerçi siz Kur'an'ı benden daha iyi bilirsiniz. Elimde sizin Kur'an mealiniz var sayın başkan. Gerçi siz hafız falansınızdır sayın başkan. Benden daha iyi bilirsiniz. 

Açın bakalım Özgür İrade ve Kader ile ilgili bütün ayetleri lütfen. Allah yangına körükleyenlere ne diyor? Aferin mi diyor, yoksa lanet mi okuyor? Öyle pişmanız efendim, ah'lar efendim ile olmuyor bu iş. Çok delikanlıysan sana giren bütçe Türkiye'de hiçbir üniversiteye verilmiyor. 6 Trilyondan herhalde yılda 1 "Çok güzel bir yurt" parası çıkar değil mi? 1 tane ulan sadece 1. Gerisi alın gene sizin olsun. Ama kefenin cebi yok, hatırlatayım. Size 6 trilyon çok, 600 milyar falan yeter size. Kalan 5.4 trilyon bilime yatırılsa her sene, 10 senede ABD kıvamına gelme potansiyelimiz olur ve bir 15-20 seneye de geliriz. Abartmıyorum bu ülkede zeki çocuk gerçekten var ama imkan yok. 

TÜBİTAK denen berbat bir kurum var, heriflerin dışladığı her proje son 3-4 yılda Avrupa'da ciddi başarı yapıyor. Neyse, bana da sallıyorsun diyecekler bizzat 9 Mart 2016'da kabul edilen ve 1 hafta sonra resmi gazete'de açıklanan bütçelere buradan bizzat resmi gazeteden ulaşabilirsiniz Müslüman adamım ben, bizde yalan deliller olmaz bazıları gibi... Bizim kalem Allah'ın rızasına çalışır, birilerinin parasına değil.. 

Buyur kaynak bu.

En altta kurumlar var, tıklayıp "Pdf" formatında hepsinin bütçe rakamlarını görebilirsin. İşte 4-5 tane bütçe koyayım anlayan anlasın. Yalancı diyene de kaynak verdim, indirip tek tek kontrol et. Sonra da "Esas" konuya geçeyim.  

Diyanet İşleri Başkanlığı : 6.482.979.000 TL
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) : 459.865.000 TL
Fırat Üniversitesi : 322.224.000 TL
Ege Üniversitesi : 656.263.000 TL
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) : 420.577.000 TL
Hacettepe Üniversitesi : 789.512.000 TL
Boğaziçi Üniversitesi : 236.618.000 TL
Gazi Üniversitesi : 734.137.000 TL
Ankara Üniversitesi : 813.176.000 TL 
Dokuz Eylül Üniversitesi : 562.996.000 TL

Toplayın bakalım alayını bir Diyanet etti mi? Türkiye'nin bilimsel anlamda en başarılı 9 üniversitesi bir diyanet etmiyor! 

Toplam rakam : 4.995.368.00 TL 

Neredeyse 1.5 Trilyon fark var üstüne tam 1.5 Trilyon olmuyor ama yaklaşık olarak ona yakın bir miktarlık fark var. Kim bilir kaç üniversiteye bedeldir bir Diyanet İşleri. Onların verdiği fetvaları da görüyoruz işte. FETÖ darbe yapınca daha yeni düşman oldu. Darbeye dek pek güzel kol kola gezmediğiniz kalmıştı bir tek.

Din ile istismar ediliyor insanlar ama merak etme sen inancın her ne olursa olsun dini sömüren herkesin hiçbir ayrım gözetmeden gideceği yer aha budur ;

"Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, "İşte bu, Allah katındandır!" derler. Vay haline onların, ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların, kazanıp durdukları yüzünden! Dediler ki: "Sayılı birkaç gün dışında ateş bize asla dokunmayacaktır." De ki: "Allah'tan bir ahit mi aldınız! Allah, ahdine asla ters düşmez. Yoksa siz Allah'a isnat ederek, bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz? İş onların sandığı gibi değil. Kötülük ve çirkinlik kazanan, suçu kendisini kuşatmış olan kişiler, ateşin dostudurlar. Sürekli kalacaklardır orada." - Bakara 79, 80 ve 81

"Allah'a verdikleri sözü ve yeminlerini basit bir bedel karşılığı satanlar var ya, işte onlar için âhirette hiçbir nasip yoktur. Allah onlarla konuşmayacaktır, kıyamet günü onlara bakmayacaktır, onları temizleyip arıtmayacaktır. Onlar için korkunç bir azap vardır. Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap'tan olmayan birşeyi siz Kitap'tan sanasınız diye, dillerini Kitap'la eğip bükerler. O, Allah katında olmadığı halde, "Bu, Allah katındandır." derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler." - Ali İmran 77 ve 78

Tüm cemaat, tarikat, şeyh, gavs, hacı, hoca, üfürükçü ve dinden rant yapan herkesin yeri belli rahat olun. Onlar bu dünyada rızıklanırlar sadece ;

"Onların ne malları, ne de evlatları seni imrendirmesin. Allah bunlarla onlara dünya hayatında azabetmeyi ve kâfir olarak canlarının çıkmasını istiyor." - Tevbe 55

Ancak Allah'ın merhameti öyle sonsuz, öyle sınırsız ve öyle geniş ki, sizi bile affedebilir ;

"Söylemediklerine ilişkin Allah'a yemin ediyorlar. Yemin olsun ki, o küfür sözünü söylediler. İslam'a girmeleri ardından küfre saptılar. Başaramadıkları bir şeyi tasarladılar. Oysaki intikam almaları için, Allah'ın ve resulünün, Allah'ın lütfuyla kendilerini zengin etmiş olmasından başka bir sebep de yoktu. Eğer tövbe ederlerse kendileri için hayırlı olur. Eğer yan çizerlerse Allah onlara dünyada da âhirette de acıklı bir azapla azap edecektir. Ve yeryüzünde onların ne bir dostu olacaktır ne de bir yardımcısı." - Tevbe 74 

Ancak tevbeniz böyle olacak sayın başkan ;

"Ve ben, tövbe eden, inanan, hayra ve barışa yönelik iş yapıp sonra da düzgün bir biçimde yol alan kimseye karşı, gerçekten çok affediciyim, Gaffâr'ım." - Taha 82 

Ben bunları niye yazdım biliyor musun? Çünkü bunlar tamamen "Yanlış din eğitimi, yanlış dini fetvalar ve yanlış dini hutbeler" sonucu halka empoze ediliyor. Kur'an okusan zaten diyeceksin ki, "Ulan diyanet sen ne ayaksın böyle?" diyeceksin. Bu yüzden en büyük eleştiri diyanete, insanları bu kadar cahil yapmasalar din konusunda ve böyle yanlış beslemeselerdi bunların büyük çoğunluğu olmazdı. Allah'ın ayetleri de böyle diyor sayın başkan, benden daha iyi bilirsiniz.

"Bu dünya hayatında harcamakta olduklarının durumu, bir rüzgâr örneğine benzer: Onda kavurucu bir soğuk vardır. Öz benliklerine zulmetmiş bir toplululuğun ekinine değmiş de onu mahvetmiştir. Allah onlara zulmetmedi, onlar kendilerine zulmediyorlardı." - Ali İmran 117

Daha çok ayet var böyle de siz bilirsiniz ilahiyat okudunuz sonuçta ben okumadım. Peki ben niye bunları yazdım? İşte bu yüzden.

"Ey iman edenler! Öz benliğiniz, anne-babanız, yakınlarınız aleyhine de olsa, zengin veya fakir de olsalar, adaleti dimdik ayakta tutarak Allah için tanıklık edenler olun. Allah, ikisine de sizden daha yakındır. O halde nefsinizin arzusuna uyarak adaletten sapmayın. Eğer dilinizi eğip büker yahut çekimser kalırsanız, Allah yapmakta olduklarınızdan haberdardır." - Nisa 135 

"Ey iman edenler! Adalet ve dürüstlüğün tanıkları olarak Allah için kollayıp gözetleyenler olun! Bir topluluğun çirkinlik ve kötülüğü sizi adaletsiz davranmaya asla itmesin. Adaletli olun! Bu, takvaya/korunup sakınmaya daha uygundur. Allah'tan sakının. Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır." - Maide 8

Allah bana bunu emrettiği için ve tekrarlıyorum yine de, dini ne diyanetten, ne benim gibi "Depresyon" geçirmiş ve ruhu "Depresif" olan denyolardan öğrenin. Dini başkalarından öğrenmeyin, Kur'an okuyarak öğrenin. 

Ben sadece ayetlerle size bir şeyler üreten birisiyim ve bundan hiçbir sizden ücret beklentim de yok. Allah'ın rızası bana yeter. Ondan büyük hiçbir ödül de yok, ben bu dünyayı değil ahireti isteyen ve Mü'min olmayı isteyen ve buna çabalayan bir herifim. Fetva kurumu da değilim ve hiçbir kimse size "Fetva" kurumu olmasın ben size en fazla "Vesile" olurum ve olursam da ne mutlu bana. Müslüman evladıyım ben sadece sen gibi o kadar ve vakti gelince ben de geberip gideceğim. O gün amel defterimi sağdan almaya çabalıyorum ben sadece o kadar. Dini, benden de öğrenme. Ben teşvik edip sana vesile olayım, sen git Kur'an oku ama öyle 10 günde bitirme.

Sindirerek oku, sorgulayarak oku, anlayarak oku ve Kur'an bütünseldir bunu da unutma. A ayetine, X suresinin C ayetinde cevap bulursun bazen. Bir ayeti anlamak için diğer ayetlere muhtaçsın bunu bilerek okursan dini öğrenmek için ne hacıya, ne hocaya, ne mezhebe, ne tarikata, ne imama, ne Diyanete muhtaç olursun. Kur'an hepimize yeter. 

Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz. Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız. İçinizden hayra çağıran, doğruluk ve güzelliği belirlenene özendiren, kötülük ve çirkinlik belirlenenden sakındıran bir topluluk olsun. Kurtuluş ve zafere erenler işte onlardır. Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın. Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır. Gün gelir bazı yüzler ağarır, bazı yüzler kararır. Yüzleri kararanlara şöyle denir: "İmanınızdan sonra küfre mi düştünüz? Hadi, saptığınız küfür yüzünden tadın azabı!" Yüzleri ağaranlara gelince, onlar, Allah'ın rahmeti içindedirler. Sürekli ondadır onlar. Bunlar sana Allah'ın ayetleri. Hak olarak okuyoruz sana onları. Allah, âlemlere zulüm istemiyor." - Ali İmran 103, 104, 105, 106, 107 ve 108

Diyanetten vazgeç, Kur'an ile dini öğren sadece. Elin fikriyle değil, kendi fikrinle dinini yaşa çünkü o mahşer günü, sorgu günü, herkesinden kendinden sorumlu olacak. Haydi eyvallah. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder